söndag 18 januari 2009

Hur går det?

Jag har frågat mej själv hur det går med mitt köpstopp.

Och, i det stora går det bra.

Jag har sett en hel massa saker som jag vill ha... men som jag inte har fallit för frestelsen att köpa, just för att jag ju har köpstopp.

Sambon är fortfarande inne på köpstopp... men, han har också kommit hem med småsaker ett par gånger, som inte varit riktigt nödvändigt att köpa.

Jag har överseende med det, eftersom han är den som har svårast att låta bli spontanköp, och för att han ju inte är den av oss som verkligen i grunden tagit beslutet om köpstopp.



Jag jobbar fortfarande och håller reda på hur mycket pengar jag ska lägga undan (de 10 procenten). Men, eftersom det inte finns utrymme i lönekontot att ta dessa just nu (vi behöver ju betala för mat och räkningar med) så skriver jag in sparandet då jag faktiskt tar pengarna och för in dom på rätt konto.




Jag suktar en hel massa efter en ny laptop. Jag har sett en röd snygg LG på siba för 7990:-.

Och, eftersom jag har köpstopp, och eftersom jag har en laptop (jättestor och lite otymplig, därför) så är jag inte i jättebehov av att köpa ny just nu.

Därför har jag beslutat att spara ihop till den nya med hjälp av de inkomster jag får in genom att blogga.

Det är inga astronomiska summor... men, "många bäckar små...".

(Vill du ha inbjudan till ett av ställena där jag är med, och tjänar lite på bloggandet i bl.a den här bloggen? Ge mej din epostadress så skickar jag inbjudan)

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Hej, hur tjänar man pengar på sin blogg?

    SvaraRadera
  3. Hej, här kommer min e-post adress gucci38_carpediem@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Hej! Här kommer min e-post adress.
    veronikaekstrand@hotmail.com
    Vill gärna veta hur jag kan tjäna pengar på mitt bloggande.

    SvaraRadera