måndag 5 januari 2009

Skrämselhicka

Med posten idag kom ett brev från Börjes i Tingsryd, där vi köpt en hel massa saker både till häst, hund och katt.
Jag trodde att dom skickade en rabattcheck eller något annat "reklamliknande" för att hälsa oss välkomna att handla även 2009.
Men, när sambon öppnade kuvertet och tog ut brevet så fick jag skrämselhicka. Det var en påminnelse på en obetald faktura!

Saken är bara den att vi ALDRIG handlat på kredit. Utan ALLTID på postorder.
Alltså... löst ut paketet på posten (eller OKQ8-macken, för att vara mera exakt - eftersom "Posten inte är någon riktig Post!", längre).

Jag tog GENAST telefonen och ringde upp!
Nä... dom hade inte fått pengarna av Posten (macken). (???)

Just denna försändelse hade vi f.ö jätteproblem med att ens få ut från Posten.
Den innehöll bl.a 3 stora hundburar till bilen, och kom därför i 3 kolli - varav 2 åkte till macken och 1 till Posten företag (som ligger ca 50 meter ifrån macken).
Och, inget av ställena lämnade ut försändelse till oss annat än om alla 3 kollin var samlade... och ingen av dessa anställda (på de olika platserna) hade intresse av att hjälpa oss att få dessa 3 kollin under samma tak (50 meter att gå).
Och, 2 dar innan de skulle returnerats till Börjes så fick vi äntligen hjälp att få ut dom.
Dom betalades, med vårt ICA-kort (och därför finns nu summan på det kontoutdrag vi har där)... MEN... sen gick tydligen inte pengarna vidare till Börjes...

Utan istället kommer nu - drygt 2½ månad senare - påminnelse till oss med hot om att ärendet går till Inkasso om 10 dagar!?

Jag mailade skärmdump på kontoutdraget till tjejen på Börjes, och hon sa att vi inte behöver oroa oss för Inkasso... utan att dom nu "går vidare med detta".
Jag antar att hon med det menar att dom kräver in pengarna från Posten/OKQ8-macken.
Men, säker känner jag mej inte.

1 kommentar:

  1. Ohh shit ja det hade jag också fått skrämselhicka. Men jag tror du inte behöver oroa dig, då dem kommer gå vidare till macken eller posten som nu ska stå för detta.

    SvaraRadera