fredag 30 januari 2009

Tvärstopp i rensandet

Hur gick det med rensandet, egentligen?
Jo, det gick en liten bit. Men, sen tog det tvärstopp... då jag insåg att jag började i fel ände.
För, det ab porslin och annat, som skulle vara kvar fann ju ingen förvaring till.
Så, jag förstod att rensandet måste börjas i skåpet först.
Och, där var samma dilemma... var gör man av det som man ska ha kvar, men inte ska vara i det skåpet.

Och där slog utbrändheten till.
Och, jag blev helt "apatisk".... eller nåt.

Så, nu har jag tagit en liten "andningspaus" och siktar på att på måndag ge mej på klädförvaringen i soffan (där det är så fullt och rörigt att inga kläder får plats... det som finns där används nästan aldrig... och vi har mera kläder än vad vi har förvaring för dom).

(vi flyttade från 3 r.o.k till 1 r.o.k för 4½ år sen... och sen dess har vi bott i "ett förråd" känns det som...
Och, det bidrar ju verkligen inte till att känna att man har energi att rensa i röran = "moment 22")

1 kommentar:

  1. Usch vad jobbigt.

    Vi gjorde tvärtom på 18 månader gjorde jag dessa flyttar:
    flyttade från en 1 rum med kokvrå till 2 rum med kokvrå, till en 2 rum och kokvrå i Österrike (vilket betydde att vi köpte mycket nytt där). Sedan flyttade jag hem till SVerige till 1 rum och kokvrå (köpte på mig ytterligare lite nytt eftersom mycket hade gubben kvar i Ö-rike) för att sedan flytta tillsammans till en lägenhet på 4 rok.

    När vi väl stod här i fyran visade det sig att vi hade mer än dubbelt av det mesta, bl.a. 4 köksbord...

    Så jag förstår dig att ni känner att ni bor i ett förråd. Det kan jag känna att vi gör i bland.

    SvaraRadera