måndag 5 januari 2009

Vad jobbar jag med?

Fick en fråga från nonhosonno beträffande vad jag gör som ger inkomster varje dag.
Och, här är mitt svar på den frågan:

Jag sköter hästar.
Eller, i första hand hästarnas boxar.
Mockar, packar höpåsar, byter vatten i hinkar osv.
Detta gör jag varje dag som hästägarna ber mej om det.

(efter att ha varit sjuk (utbränd) - utan sjukskrivning hos FK - sedan 1989 har jag nu kommit så pass på egen hand att jag skapat min egen "arbetsträning" i "egen regi".)

Pengarna kommer inte i min hand varje dag.
Men, för att göra det så lindrigt som möjligt att stoppa undan de 10% av inkomsterna så tar jag från de pengar som ännu finns kvar på lönekontot (min sambos lön) varje dag 10% av de pengar som den aktuella dagen genererat i mina inkomster, och lägger undan det på därför avsett konto hos Ikanobanken.
Jag räknar alltså ut varje dag vad den dagens arbete har gett i inkomster, efter skatt och avgifter.

När sen hästägaren betalar mej så läggs dessa i sin helhet in på det konto där pengarna finns som går till räkningar, mat, bensin osv. Och, där jag löpande tar 10% av aktuell dags inkomster... förståss. ;)

Hoppas detta blev begripligt!

1 kommentar:

  1. Japp det var begripligt :) Kanon att du kommit igång igen och i din egen takt. Bra att stoppa undan varje dag, då blir det inte så kännbart. Tack för svaret, då är min nyfikenhet stillad.

    SvaraRadera