måndag 19 januari 2009

Rensa i röran - V.4


Så har jag nu bestämt mej för var jag börjar mitt Rensa i röran.

Det blir allt överflöd av porslin, bestick osv som vi har.


Vi bodde i 3 r.o.k tidigare, och har sedan vi bara har vårt lilla 1 r.o.k-boende lite svårt att få plats med allting.

Då vi dessutom jobbat nästan dygnet runt, 7 dar/vecka i flera år så har vi liksom hamnat i en ond cirkel där vi har lättare att ta fram och använda mera, istället för att diska.

Avsaknaden av vatten under vintrarna (då vattnet i flera år har frusit för oss) försvårar för disk och förenklar för att dra fram mer.


Nu måste vi verkligen välja vad, av allting, vi ska ha kvar... och sedan ta bort allt annat.


Har man bara 30 kvm så kan man inte leva som om man hade 78 kvm.


Så, min första vecka (vecka 4, 2009) koncentrerar jag mej på att få undan allt porslin, glas, bestick, kastruller osv... =o)


Det känns som en stor utmaning, just nu.

*jag hoppas kunna lägga ut lite på Budera (där det är gratis att sälja)*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar